2014/07/01

Kreativa marknaden i Stallarholmen

Packa pappas kappsäck. Mycket stress hade det varit för oss alla inför denna dag. Skulle tryck bli färdiga och skulle annat anlända från Tyskland? I lördags var vi fyra marknadsgummor som sist av alla försäljare anlände till Kreativa marknaden i Stallarholmen utanför  Mariefred. Det nästan tjöt om däcken när vi svängde in och stannade bilarna för att sedan helt oorganiserat började packa upp  huller om buller innan vi knappt fällt upp borden. Men efter första hysteriska kvarten hade vi sansat oss och fick ordning. Här står du och här står jag. Lite svårt annars att springa mellan 12 meter för att se vem som tittar på just mina grejer. Vädret! Ja, vädret fanns all anledning att oroa sig för och nu när jag ser bilderna ser jag att jag faktiskt hade tak över hälften men stackars Lisa hade inget tak. Hur som helst så skötte sig vädret. Det hotade med några regnstänk. Is i magen. Det försvann.
Annars då? Annars tycker jag att det var en väldigt trevlig dag med många fina möten med glada marknadsbesökare samt vänner som kom förbi. Det är något väldigt visst med att få respons på det man gjort öga mot öga. Någon var bara pratsjuk och berättade om hela sitt liv. Någon annan tittade på samma tavla fyra gånger utan att köpa. Och flera andra köpte både tavlor och böcker. Efter dagens slut var vi det också. När sista lådan var inpackad i bilen, då kom det – regnet. Och som det regnade hela vägen hem. Det gjorde ju ingenting. (De flesta bilderna är tagna av Rickard Råström.)

På marken står bland annat ’’Blomhår’’. Av mig. Blommorna har jag fotograferat hos min kära granne Kerstin som är en blomodlare av rang. Det är bland annat flera sorters rosor, pioner, klematis och Stjärnflocka i två färgnyanser.

Ska han lyckas fånga henne?

 Apskaft. Av mig.


 Glo-vurm. Av mig.

 Trädet. Av mig.
 Valthorn. Av mig.

 ’’Klänningen blommar’’ i storlekarna 40x50cm, 70x100cm och 50x70cm. Av mig. Denna, Blomhår och Sinnesro är printade på tjockt akvarellpapper. Digitalt tryck på en HP Indigo 5500. 6 färger används för högt ställda krav på kvalité. Med 6 färger reduceras rasterstorleken och höjer jämnheten i toningar och bild, allt för att uppnå bästa resultat i fotografiska bilder. Kontakta mig om du är intresserad av någon av mina bilder. Obs! Det är inte jag som trycker.


Ulrika Magnusson sålde kuriosa. I förgrunden är Monikas underbara ljusstakar och plankor. Om du är intresserad av dem kan du kontakta mig eller Ulrika Magnusson. Ulrika driver tillsammans med sin man Sten ’’In my garden B&B’’  Det måste vara det finaste och mest smakfulla Bed and breakfast ställe man kan komma till. Jag bara njöt när jag såg mig omkring. Kan jag varmt rekommendera för en romantisk utflykt eller till livsnjutare. Ulrikas goda inredningssmak kan man se i boken ’’Welcome home’’ som hon gjort tillsammans med Leila Lindholm. Är du nyfiken på att se hur det ser ut hos Ulrika och Sten ska du titta i boken för ca 60% av bilderna är från deras ställe.

Lisas grejer kan du ser mer av på www.lisalanning.se
Hon har underbara tavlor, böcker, vykort och precis nytryckt presentpapper. Mumma!


 Monika med glad kund. Hur fina är hennes grejer?

Så här fina.

 
’’Klänningen blommar’’ i 70x100cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar