2010/08/28

Husets hemligheter!

När man går på en husvisning tittar man på husets läge, planering, skick, utsikt, trädgård, men man hinner nog sällan med de extra fina finesserna. De som finns under huset.
Låt oss nu därför gå ner på en visning under mitt hus.
(För övrigt trillade jag ner här en gång när min sambo glömt stänga luckan som är precis utanför ytterdörren. Han erkänner ej att det var hans första försök att få ut livförsäkringspengarna på mig. Hur som helst lyckades han inte. Men jag förlorade två tänder.)

Här, direkt till vänster när man kommer in, finns diverse. Jag tror allting har med vattnet att göra. Trevligt med kulörta inslag.

Diverse vred ingår. Vad som händer då man vrider på dem märker man i bästa fall när man provar sig fram. Spännande!

Här ser vi ett inslag innehållande en knapp som man kan prova att trycka på.

Bilden nedan är tagen med blixt i det inre rummet. Jag bara riktade in kameran i det svarta mörkret och knäppte. Det man ser är dock en pumpanordning för att få iväg regnvatten som rinner in under huset. Bra!

Till utomhusvattnet. Tror jag.

Detaljbild vred.

Det var det hela. Jag ville bara visa vad som finns under mitt hus. Kanske väckte det en tanke hos dig? Någon idé kläcktes? Eller om du bor i lägenhet kanske du fick en skön avkopplande stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar