2014/03/05

Katarina Dorbell, Barnens bibliotek

Finbesök av Katarina Dorbell från Barnens bibliotek. Idag tittade vi på appen med sagan ’’Vanten’’ som vi jobbar med. Ja, det var ett tag sedan jag jobbade med bilderna, men tekniken har sin tid och det är inte så enkelt som man tror. Katarina träffade jag första gången för många år sedan då jag gjorde huvudet och bilder till Barnens biblioteks hemsida. De har levt kvar ännu vid dags datum, men snart är en ny tid här. Sagan Vanten är ett starkt barndomsminne för mig för den läste vi hemma. Och den har min mamma läst för alla barnbarn och lekt, då livet i Vanten varit under bordet.

Att Katarina ville göra en app med Vanten är för att hon värnar om de gamla sagorna. Katarina värnar om mycket när det gäller barn och ungdomsböcker. Så har du mycket slantar, ge ett bidrag till Barnens bibliotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar