2013/05/15

Dolores Costello

Idag fick jag besök av den blivande författaren och illustratören Dolores Costello. Bara namnet gör ju att jag vet att hon blir något stort. Hon har fått sitt första manus antaget av ett förlag. Hon ska inte illustrera det själv, men hon utbildar sig till illustratör.
Vår historia började med att jag fick ett sådant jättefint brev (visar utdrag) från henne:

Hej Jeanette

Gud vad jag älskar ditt sätt att illustrera! 
Jag pluggar Illustration på open college of the arts och en av uppgifterna är att man ska välja en illuströr som man gillar och sen försöka rita en egen bild i deras "stil". Jag hade tänkt att prova använda dig som förebild i den här övningen.

Jag har surfat runt på dina bloggar och bara suckar, dina bilder är så himla söta, roliga, speciella!!

Glada hälsningar
Dolores Costello

Jag blev så väldigt glad av de orden så jag svarade förstås. Och på den vägen är det. Idag åkte hon från Bro för att hälsa på mig och här sitter hon på min arbetsplats.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar