2013/05/28

Bilderboksfestival Junibacken


Vilket härligt initiativ! Bilderboksfestival! Mumma! Lördagen hade varit just en härlig dag med strålande sol och då det kryllade av glada barn. Men av någon anledning åkte vi dit på söndagen. Även den dagen började med härlig sol och glada barn, men precis när vi kom innanför grindarna dök det upp moln.
De glada barnen hann precis kasta några ringar innan himlen öppnade sig och regnet öste ned. Vi galloperade in och barnen var lika glada för det, men jag skulle ju liksom på bilderboksfestival.
Till slut bet jag ihop och galopperade ut i regnet igen och in i ett av tälten. Där fick jag sitta ned och lyssna på när Bockarna Bruse var på badhus.



In i nästa tält där Lucy Cousins hade workshop. Under festivalen hade flera kända bilderboksmakare workshops och annat kul.
 
Titta här då. En vägg full med tavlor!

Bilderna från julkalendern i Rådhuset i Örebro är ute på turné.



Och en av de bilderna är min. Ja inte längre förstås. Köpt av ett företag, men gjord av mig. Som tur var är det bättre skärpa i verkligheten.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar