2012/12/07

Rådhusets julkalender.

Den 5 december var det min lucka som öppnades klockan 17:02 på Rådhusets julkalender i Örebro.
Alla bilder i kalendern går att köpa i kalenderns e-butik. (Tryck på ordet e-butik om du vill komma dit.) Originalen är redan sålda, men reproduktioner kommer att finnas ett antal av varje.
Syftet med kalendern är att sätta barnboken i fokus. Vi hoppas på  att många hårda klappar hamnar i julsäcken och att många timmar kommer ägnas in i bokens värld djupt in i fantasin likväl som att lära sig om vad djur äter och annat matnyttigt. Läs, läs, läs och njut!

Det finaste minnet för mig den 5 december 2012 är att trots ovädret med snö från både vänster och höger så gick Bo Danerius, en skolkompis från RMI-Berghs boendes i Örebro, till Rådhuset i Örebro och filmade den magiska stunden då min lucka öppnades. Filmen är inget att hurra för. Hur väl jag än ville se att min lucka öppnades så var det en omöjlighet. Men han gick dit. Och det kommer jag att plocka fram i mörka stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar