2011/03/03

4:e dagen av hundra!

Min son är fem år. Han vet förstås inte att jag går en distansutbildning som jag tänkt komma på mitt mål/vision i livet igenom. Ikväll vid nattningen frågade han mig: Vad ska du bli när du blir stor mamma?
Jag: Jag vet inte, vad tycker du?
Sonen: Säg sånt du är bra på så är det lättare för mig att tänka.
Jag: Rita och skriva kanske. Vad tycker du?
Sonen: Ja, å klippa å sådana grejer. Sen är du bra på att inta vara arg och på att man inte ska slåss och på att lé. Du kanske skulle bli en fröken!?
Jag: Jaa, det kanske är fröken jag ska bli?
Sonen: Du är bra på att läsa också. Och på att bygga lego och plus plus. Du skulle kunna bli legobyggare!
Jag: Men det är en bra idé. Jag blir legobyggare.
Sonen: Det ska jag också bli.
Jag: Då kan vi ha en firma ihop.
Sonen: Å pappa med!
Jag: Vi har en legofabrik.

Ja, det var så det kom sig att jag, på kursens fjärde dag av hundra, blev legobyggare. Sen levde jag lycklig i alla mina dagar. SLUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar