2011/02/14

Vårtecken!

Mejl från min kära granne:

Tänk Trädgårds Syster ! Fröna har anlänt, och dessa Stockros frön är med, jippi, dom ska sås vecka 9- 11, vad kuuuul eller hur, ????

Ska jag åtaga mig att så dessa? Köpte ”bara ”en påse av var sort, men det räcker gott och väl till oss båda, jag har gluttat i påsarna

Det är massor av frön.

Ack sååå ljuvligt. Det finns flera ljuvligheter i form av dubbla Astrar och Rosenskäror, smaskens !!!!

Jag har ”bara” köpt två kompositioner i år, en heter Siena och den andra heter Amorina, det låter väl läckert.

Amorina innehåller: sommardahlia, sommarnejlika, fingerborgs blomma, flitiga lisa ,blomman för dagen, blomstertobak.

Siena, innehåller: blodamarant, sommar rudbeckia, palettblad., och zinnia.

Låter inte detta häligt, något att sukta efter, som omväxling till detta ständigt vita hav utanför fönstret.

Snart får katten flytta på sig när frö odlingen ska ha plats på mitt arbetsbord.

Han mår bra nu äter som han ska, jag är jätte glad för det.

Hälsningar från grannsyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar