2010/12/12

Ur SvD 12 dec 2010: Barnmassage!


Kan man få en bättre start i livet än att lära sig bli balanserad redan som liten.
I morgonens Svenska Dagbladet har Minna Tunberger skrivit om barnprogrammet Slappis, ett program som går på Barnkanalen måndagar 17:30. Det är ett fem-minuters program med avslappningsövningar och massage. Syftet är att lära barn att slappna av och varva ner, för att förebygga psykisk ohälsa senare i livet.
Barn som masserar varandra skriker mindre, slåss inte och är snällare mot varandra.

Ett boktips med massage är: Det bor en tiger i mina händer – en massagesaga av Jeanette Milde och Sabine Rosén. Utgiven på Alfabeta. (Sabine är diplomerad massagetarapeuft. Bland annat! Jag är jag.)

Fotona till artikeln är tagna av Karin Grip.




I fredags gav jag bort just ’’Det bor en tiger i mina händer – en massagesaga’’.
Något märkligt hände. Lilla Viola och Petter hade aldrig träffats innan denna fest. Men utan problem fann de varandra och gjorde massagegreppen, som finns i sagan.


Här nedan går Molly, i sagan, uppför det extremt branta berget med hjälp av super-sugproppar som hon fäst på sina smygskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar