2010/11/23

Ur: Nacka Värmdö posten

Idag är det en artikel i Nacka Värmdö posten om min bok ’’Noah och bästa grejen’’. Den handlar om inspirationen till boken som är från barnen hos dagmamman Francis Arnkvist-Björk. Boken är tillägnad henne som en hyllning för att hon är toppen och för att hon har varit dagmamma ända sedan 1964. Barnen som är med i boken är förutom min son Noah, Nelle Elowsson (syns tyvärr inte på fotot liksom ej heller huvudet på näste man vars ben syns:) Isak Hurmerinta, Jacob Barry Sundgren (vit skjorta med slips) och Ludvig Nilsson (grön t-shirt med myror). I artikeln står det att jag funderar på att skriva en tredje bok med Noah där en tågmössa kommer ingå. Den boken har jag redan skrivit och illustrerat. Den ligger på förlaget. Titeln är däremot inte spikad. Nu heter den Noah och tågmössan. Idén kommer av att min far var tågkonduktör och boken handlar om när Noah får hans tågmössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar