2010/07/06

Arbetsdisciplin!

Hur kan det gå så här fel?
Jag har till och med lagt in bilderna i fel ordning så att jag avslöjar mig på en gång.

Alltså allt var i ordning.
Skisserna. Pennorna. Bara att börja.
Vädret var dessutom en aning mulet.
Jag hade även lust att jobba. Jodå!

Så sa någon i mitt hus att jag kunde vara i Ulrikdsdahls trädgård medan han lämnade igen en grej på sitt forna jobb i Kista.
Det lät helt logiskt och smart. Varför skulle jag inte det?

Snart var jag där. Och tänk vad skönt man gungar i en sådan där utesäng de har bland blomfälten. Kanske skulle man rent av ha en utesäng hängandes hemma under terassen?
Och där häcken var ända till i går – där är det ju tomt!
En tom plats i trädgården kräver att fyllas. En klätterros. En New Dawn. Blekrosa. Härdig. Perfekt.
Men titta! Rea på vissa krukor och i lättviktsmaterial dessutom.
Hm! Om man sätter rosen intill den rostiga spaljén så kan den glatt klättra upp där.
Då kan krukan stå där häcken inte finns längre. Listigt!
Men något måste vara i krukan förstås, så bra!
BuskMalva! Jaaaaaaa! Ljuvligt! En ljusrosa och en rosa. Ingen ska här ensam stå.
Men se där! Ett fågelbad för ynka 70 riksdaler. Det måste paddan få, som bor i rabatten och verkade helt i värmechock häromdan.

Varför ser inte sambon glad ut?
Jag betalar ju själv. Lite grävhjälp förstås behöver jag då ryggen envisas med att vara i krackelerat läge. Men det blir ju fint.
Plantera, plantera, tralla la la, så glá! Vattna runt, sjunga strunt, så kul, vilken dá!

Men oj och hoppsan! HUR blev klockan 18:05?
Jag undrar verkligen HUR?
Och NÄR ska jag nu jobba?

Hur som helst: skisserna ligger i ordning. Liksom pennorna. Så det så!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar