2010/05/28

Studenten har blivit stort!



Tänk att jag kom ända till Täby med tanken tom.
Spännande!
Alltså bensintanken. Huvudet hade fullt upp!
Man kommer långt med god vilja.

Jag och Josefine hade ett möte om STUDENTBOKEN med abc-gruppen som bland annat säljer studentmössor.
Det var ett roligt möte.

Jag tycker nästan synd om dagens studenter som står inför så många val. Jag som inte ens kan välja en skrivare fastän jag verkligen behöver en. Och val av telefonbolag, el mm – det är inte min grej.
Jag skulle vilja ha en valassistent. En som tog reda på alla förutsättningar och sedan visade mig MAX 2 förslag. Helst ett! Välj den här, den är bäst för dig!
– Bra, då väljer jag den.
Tider då Televerket härskade, det var tider det. Men som vanligt förstod väl inte folk att njuta i tid.
(Jag brukar ringa en som heter Lars Kristoffersson och fråga vad han har valt angående ditt och datt. ’’Jaså, du har valt en sådan grill.’’ Då vet man att det är den bästa grillen för Lasse skannar marknaden. Tyvärr har han PC och han har heller ej köpt någon skrivare.)

Nu när de ska välja studentmössa kan de få den hur dom vill. Med brodyr, extratillbehör mm.
Och liten eller stor! Ja studenten blir större å STÖRRE.
Hoppas det blir så med Studentboken också!
(Då kanske den får ett format på 5 x 5 meter. Och det tycker jag skulle vara otroligt roligt.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar