2018/01/10

Nyhet om Bondeliv med Gunnar Glans!

Klappar mig själv på kinden med detta:
’’Gunnar Glans ligger uppe som PDF.  Den kom upp nu under mellandagarna.

1996 skrev jag en bok som heter Bondeliv med Gunnar Glans som Arla Foods gav till skolor som gjorde bondgårdsbesök samt sålde på sin hemsida.
Den blev omtyckt och tog slut. Eftersöktes.
(Här några exempel):

Hej Jeanette!
Jag har letat med ljus o lykta efter din bok bondeliv med Gunnar glans. Mina barn älskade den och nu skulle jag vilja läsa den för barnbarnen. Min fråga är om du möjligen har kvar något ex att sälja. Mvh Anna-Lena Sandqvist

Hej Jeanette. Jag hoppas jag nu mejlar till rätt person. Jag är på jakt efter Bondeliv med Gunnar Glans, jag har letat runt men jag kan inte hitta någon som säljer den. Vet du vara man kan köpa ett exemplar av boken? Min mamma läste högt ur Gunnar glans för mig och mina syskon ( och resten av barnen på gården ) när vi var små. Vi alla pratar ofta om boken och drömmer oss tillbaka. "Du talar till Gunnar glans, jag klarar allt med galans" har liksom satt sig i märgen på oss och nu när jag själv har fått barn vill jag att Gunnars uppfriskande påhitt också ska finnas för min dotter. MEN jag hittat inte boken 
Allt väl 
Frida Winkler

Hejsan. Vi var miniorgård /Arla för många år sen och fick boken Bondeliv med Gunnar Glans. Nu har vi blivit morföräldrar och skulle så gärna vilja få tag på denna jätteroliga bok men jag hittar den inte. Tänkte att du kanske kan tipsa mig vart jag kan köpa den?
Våra döttrar älskade den och vårt ex är nästan sönderläst 
Hälsningar
Carina Liljeborg

Hej
Den här boken har vi på skolan och den är fantastisk. Skulle vilja köpa två till. 
Har letat efter den men hittar den inte någonstans. Var kan jag köpa den? 
Med vänlig hälsning,
Linda Carlsson

Låt äventyret och kunskapen om livet på gården följa med hela vägen in i klassrummet. Skolmaterialet som du hittar här nedanför är kul, utmanande och fullt av kunskap.
ARLA.SE

1 kommentar:

  1. Vad roligt att den nu finns som pdf. Jag har läst boken i många år för mina elever och alla har varit lika förtjusta i den.

    SvaraRadera