2014/10/04

Skolbesök

Igår hade jag äran att träffa ett stort gäng blivande författare på Håkantorpsskolan i Västerås. Skolan har efter en inspirationsresa till USA, som de kunde göra tack vare ett pris de fått, satsat stort på att inspirera eleverna i klass 3 till att skriva egna böcker. Igår var första tillfället av tre som jag träffade barnen. Härligt möte med många frågor. Jag blir så glad av sådana här tillfällen. Tyvärr kan man inte ta bilder på barnen av förståeliga skäl. Så minnet av dagen får bli bilder på mig själv. Och ett fint minne är något arrangören Lena Ragnestam berättade för mig som jag också skrev på facebook. Att en flicka hade satt på sig sin glitterblus för att jag skulle komma. Det var rörande. Det tyckte tydligen fler.


Se: fröken och jag har varit till samma affär!


Inte konstigt att fröken och Teo stirrar så på mig. Jag ser ju spöklik ut.

Hur ser jag ut egentligen?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar