2014/10/19

Finbesök i ateljén


I fredags hade jag besök av journalist Monica McGrath och fotograf Anki Almqvist för att prata om ett projekt jag jobbar med för habiliteringen, Stockholms läns Landsting. Nu är det en mapp jag gör som alla barn som kommer dit ska få vid deras introduktion. En mapp som ska följa dem genom åren. Figuren Undra, som nu levt några år, är med och visar vad som försiggår på habiliteringen. Allt material jag gör med Undra handlar om att förbereda barn inför deras besök och hjälpa dem förstå vad som händer på habiliteringen. Ett mycket respektfullt projekt jag är glad att få vara delaktig i.

Jag har väl aldrig haft som vision att bli någon Askungen. Och att jag kommer förbli en av Askungens styvsystrar var tydligt när mina skor stod bredvid fotografens. Vems skor som är vems säger jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar