2013/06/06

Bröllop med Minnesbok

Fyra brudnäbbar blir det idag på bröllopet mellan Nathalie Gerson och Jacob Karlsson. Självklart ska de ha varsin Brudnäbbarna som minne av dagen. Själv är jag varken brudnäbb eller gäst utan har fått det udda och roliga uppdraget att illustrera gästernas speciella minnen med brudparet. Så snart sitter jag i solen utanför stallet vid Tekniska muséet med pennan beredd. Ska bara vässa dem lite först. (Jag vässade så att jag fick en blåsa på tummen!)
Jag tittade efter de fyra brudnäbbarna, men de var som bortblåsta. Det visade sig inte vara fyra brudnäbbar utan fyra tärnor. Men de blev glada för varsin bok de också.
Här var min lilla minnes-mottagning dit gästerna kom och berättade om brudparet.

Jag bjöd gästerna på champagne så fick jag höra bra historier. Eller, jag bjöd gästerna på champagne, sedan ritade jag kroki. Vilka minnesvärda bilder det blev! Eller hur var det? 

Var det illustratören som drack all champagne för att kunna göra storverk?

Hur som helst, jag fick snart klart för mig genom släkt och vänner att brudparet var ett generöst, varmt och roligt par med mycket kärlek. Gott att höra!
Vad bidde det då?
Jo en mapp i ett handgjort papper.
Öppnar man mappen möter ett präglat hjärta.
Öppnar man åter så börjar Minnesboken. Släkt och vänners minnen av brudparet. Barndomsminnen och ända fram till självaste bröllopet. Jag har tagit med ett fåtal bilder av blandad kompott och här beskurna.


  











Carméla Fuchs Gerson/brudens mor/min uppdragsgivare för denna bok/min nya vän (vi har i princip bara setts i tisdags då hon hämtade boken, men vi fann varandra så där märkligt som det blir ibland att jag är säker på att våra vägar möts igen på ett eller annat sätt:

Å du "milde" vad barnen blev glada, det blev många skratt och uttalanden som vad gulliga alla är.
De gick härifrån med den fina, fina minnesboken om möjligt ännu lyckligare än när de kom!

Sov så gott,
Carméla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar