2013/04/27

Soaré Elin!

I kväll smäller det!
Min kompis Elin skriver mycket bra. Hon skriver korta texter med bara några ord. Poesi.
– Jag kan inte skriva långt! klagade Elin.
När hon fyllde 40 år fick hon därför ett långt paket från oss några vänner. Ett långt paket med en skrivarkurs hos Mats Wänblad där hon skulle få lära sig att skriva långt, eller i alla fall längre. I det långa paketet ingick dessutom att vi skulle ha en soaré där hon skulle få läsa upp sina långa texter. Den soarén är ikväll.

Nyligen var Elin och jag och såg samt förälskade oss i Hilma af Klint. Därför kändes det självklart att inspireras av Hilma när jag gjorde affischen till kvällens event.

Nu är det så spännande! Ska strax åka iväg. Långklänningen hänger på galgen. Lång är jag redan. Långsamt går minutrarna. Ska det bli en lång text? Eller ett långt ord? Jag kan inte vänta längre.

Hur blev det?
Tänk att jag fick igen klänningen! (Med lite hjälp.) Jag presenterade genom att läsa en kort saga av Kitty Crowther som heter ’’Är det dags?’’ Den lyder ungefär: Är det dags? Nej. Är det dags nu? Nix? Är det dags nu då?

JA! Nu var det äntligen dags för Elin. Folkets jubel! Blev det kort eller långt? Jag skulle nog säga att klänningen var kort jämfört med min. Texten var väl valda ord. Strålande! Som jag sa, det finns bara ett fall då det är bättre med långt än kort och det är hur lång man är. Sagt av hon som är 179 cm.

Specialframtaget soaréöl från Enskede gårdsbryggeri. Bryggare: Lars Sjöstedt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar