2011/01/23

Giraffer, kossor å en och annan barnkär mygga

Stackar lilla bloggen! Misskött av sin upptagne matte som bland annat ägnat sig åt att måla gult. Och ett antal bruna fläckar. Den gula färgen var nära att sina i datorn och då är det mycket gult som du förstår. Min arm värker. Mitt huvud är trött. Konstant och ännu jag målar de bruna fläckarna. Däremellan har jag ritat några glada kor, en semla och skrivit. Och jag funderar över om en liten, liten figur ska vara en mygga, en drake eller ett litet Ufo? Det är sånt man inte vet förrän man vet. Kunden vill veta på onsdag.
På förmiddagarna skolar jag in sonen på dagis, nej förskolan! Det är ett skönt avbrott att få leka Killevippen, Pomperipossa, ha gymnastik med maracas och få övning i att stå på ett ben. Mitt sinne för balans är hemskt dåligt. Jag har också sorterat lego i färger. Lite maniskt och obalanserat.
När jag är på förskolan tänker jag att jag vill bli förskolelärare. Men jag har också varit på informationsmöte på den blivande skolan och då ville jag bli småskolelärare. Igår såg jag Djungelboken på Stadsteatern, grymt bra!, och då kom jag på att det nog var skådespelare jag ville bli ändå. Eller scenograf. Och på torsdag, när jag ska på min efterlängtade massage hos Sabine Rosén, så vet jag att jag kommer vilja bli kroppsbehandlare av något slag och bara spela lugn, skön musik och ha doftljus. Åh, jag somnar bara jag tänker på det.
Men jag ska nog koncentrera mig på att måla färdigt det gula först. Och när jag tänker efter så är det väldigt trevligt att måla gult.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar